Friday, December 30, 2011

Maksud Hari Jadi

Hari ni aen nk berkongsi ngan sahabat2 sekalian
"Maksud Hari Jadi"

Tarikh Hari Jadi menerangkan siapa kita, apa kelebihan dan kebolehan kita..kadang-kadang menunjukkan ape yang kita perlu pelajari dan hadapi.  Untuk mengetahui numbor lahir, kita boleh mencampurkan tarikh lahir kita shingga ia menjadi satu number tunggal..Tapi number lahir kita tidak menjadi penghalang kepada kita..untuk menjadi apa sahaja yang kita suka. 


Keterangan nombor lahir:

1.  KETULENAN

-Hadir dengan idea baru


Memperolehi sesuatu dengan idea sendiri


-Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik


-Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka


2.  PENDAMAI

-Dilahirkan sebagai diplomat


-Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum 
mengambil kira dirinya sendiri


-Mereka tidak suka bersendirian.Persahabatan adalah penting buat mereka


3.  CERIA

-Golongan ini merupakan idealistik


-Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding


-Meraka suka memulakan sesuatu tapi jarang dapat mengjhabiskan


-Mereka suka orang lain gembira dan dan sanggup lakukan apa sahaja untuk mencapainya


4.  KONSEVATIF

-Golongan ini sangat peka dan tradisional


-Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin


-Mereka suka kerja keras dan sanggup melakukan sendirian


5.  PERINTIS

-Mereka adalah perintis


-Secara semulajadinya mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko


-Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat


6.  ROMANTIK

-Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang baik


-Mereka suka seni musik


-Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalani persahabatan secara serius


-Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubahnya dan tidak boleh diubahnya


7.  INTELEKTUAL

-Golongan ini agalah Pencari


-Mereka sangat suka berahsia


-Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka


-Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan


8.  PENYELESAIAN

-Golongan ini adalah penyelesaian masalah


-Mereka sangat professional, berterus terang, penilaian yang baik dan sangat tegas


-Mereka sangat suka mengendalikan manusia


-Mereka selalu mempunyai peracangan yang hebat dan suka hidup dalan suasana kehidupan yang 


baik

9.  PELAKON

-Golongan ini mempunyai kelebihan untuk menghiburkan orang lain


-Mereka sangat penyayang dan pemurah


-Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan sesuaikan diri dalam apa jua 


keadaan


-Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling untuk 


memahami mereka







Thursday, December 29, 2011

Benarkah kiamat 2012??


Hm..ble dengar kiamat sume orang takot kan..?
sape x tkot..hari 2 la hari yang pling menakotkan.
so...kita sbgai manusia haruslah mengigatkan sesama sendiri,,
cukupkah amalan kita semua untuk dbawa pada hari akhirat nant?
aen selalu terfikir,,dah banyak sangat tanda-tanda dunia nk akhir zaman..
shabat2ku..marilah kita sentiasa menyedarkan sesame sndiri,,
bahawa dunia ini dah terlampau tua..cukupkah amalan kita untuk dipertimbangkan
di hari pembalasan nanti???

"INI ADALAH UNTUK RENUNGAN SEMATA-MATA"


Cuba lihat kalender 2012
1 Ramadhan  jatuh pada bulan julai iaitu hari Jumaat
15 Ramadhan adalah pada 3 August bersamaan pada hari Jumaat iaitu sama dengan hadis Nabi Muhammad SAW tentang huru hara yang akan terjadi pada tengah malam dan pertengahan bulan Ramadhan ini akan berlakunya satu huru hara yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur..
Satu suara dasyat akan kita dengar dari langit bukan kiamat tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia sebanyak 2/3 dari muka bumi ini, yang tinggal hanyalah 1/3 sahaja.

Menurut kajian NASA, pada tahun 21-12-2012 1 planet yang dikenali planer X akan melintasi bumi,?
Persoalannya ..adakah kita akan tergolong dalam 1/3 itu?adakah peristiwa ini terjadi pada 2012?HANYA ALLAH SWT yang MENGETAHUI...

Yang penting kita sebagai hamba-NYA perbanyakkan ibadah dan berdoa agar kita termasuk dalam golongan yang dilindungi ALLAH SWT..jika mati biarlah kita mati dalam ISLAM & BERIMAN..


Marilah kita sama2 "renungkan"

Thursday, December 15, 2011

Tip Hubungan Berkekalan


Hai kawan2..lame tol aen x update blog an..
dah truk dah ni smpai bersawang2 dah :)
ok hari ni aen nk kongsikan tip hubungan pasangan 
kekasih o couple 2 berkekalan..aen pon nk gne tip ni jgk :)


SAYANGI DENGAN HATI BUKAN DENGAN PERASAAN
  • Jika kamu meletakkan sesuatu hubunagan berdasarkan perasaan, ianya tidak akan bertahan lama.    Ini kerana perasaan manusia tidak pernah mampu bertahan lama dan sentiasa berubah mengikurt keadaan, masa dan situasi.  Oleh kerana itu, sebagai jalan tebaik kamu mesti menyayangi mereka dengan ikhlas dan sepenuh hati.  Ini kerana jika kita meletakkan perhubungan kita berdasarkan hati, maka dari hati jugalah akan lahirnya cinta dan sayang yang kekal abadi untuk kita serta pasangan untuk selama-lamanya.


TERIMA SEADANYA
  • Kita tahu tidak semua manusia yang  sempurna di muka bumi ini, jadi kita hendaklah menerima si dia seadaanya serta menerima segala kekurangan dan kelemahannya.  Walupun pasangan kita tidak sempurna kita hendaklah mengaggap dia lah insan yang paling istimewa selain ibu bapa kita.


HARGAILAH PENGORBANANNYA
    • Si dia mesti telah banyak berkorban demi mempertahankan percintaan yang terjalin.  Oleh sebab itu, kita hendaklah menghargai segala pergorbanan si dia dan jangan sesekali terfikir untuk memainkan hati dan perasaan si dia.


YAKIN PADA KEISTIMEWAANNYA
  • Setiap individu pasti mengimpikan seorang pasangan yang bukan sahaja sempurna malah mempunyai keistimewaan yang tersendiri.  Jika pasangan kamu seorang yang tampan, bijak dan kaya, itu tentu bonus untuk kita.  Jika pasangan kamu seorang yang sederhana, yakinlah pada keistimewaan lain yang dimilikinya.  Jangan sesekali merendah-rendahkan dirinya. Apa yang penting dia mencintai kita.

Sunday, November 27, 2011

TABUNG JAMUAN AKHIR SEM :)


hai kawan2 yg disayangi..
lame aen x update blog...smpai berabuk dah ni,,hehe
k la .hari ni aen nk cte pasal "TABUNG JAMUAN AKHIR SEM"
sbenarnye dalam mksd ni..hehe
actually kiteorg wt tabung ni..untuk mengelakkan dari mencarut..
x kisah la yg simple2 ke or yg truk2..
tpi stakat ni..kiteowg ckp yg simple2 je.
ni sume dorang la yg rancang.
x pasal2 aen jadi org pertama..huhu
yang terlibat dalam aktiviti ni...AIN,MIERA,FARAH n TASHA
4 org je la...tabung dah pnuh nant..makan besar la..
x haram kan??duit kami berempat jgk an?
kiteowg wt bnde ni untuk merggelakkan mencarut..
bile nk mencarut..kiteorg akan fikir..duit akan dkeluarkan setiap 1 perkataan 
dikenakan RM0.10.hehe..nmpk mcm 10 ringgt je an.haha
tapi bile dah kuar perkataan 2 mang x dapat buat ape la kan
farah la org yg slalu akan prasan bile aen n miera ckp perkataan 2..
x bolh nk tulis perkataan 2 kt cni..nant kene bpe puluh sen plaks..haha


ni la kami semua :D

 
 

tabung ni pada hari ke-2.
tapi rasenyer skang dah byk..huhu


P/s: ni je aen nk crite :) salam

Wednesday, November 16, 2011

Lirik Lagu Patah Seribu-Shila Amzah



Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

Oh..patah seribu hatilu
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskan ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang ku tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku

Pergilah. . . . . .


Enjoy this song 

Monday, November 14, 2011

My Life





Hai kawan2 hari ni aen nk tunjuk gmbr aen tyme kecik2 smpai la skang.
tpi x complete la dri thun ke thun. :D


Saturday, November 12, 2011

Tips Menjadi Pendengar yang Baik kepada Wanita



Hai hri ni aen nk kongsi Tip menjadi pendengar yg baik.
aen terjumpe entry ni..n nk share ngan korang2 sume
Memang ramai lelaki yg gagal menjadi pendengar yg baik.
Apabila pasangan mereka cube meluahkan dan menceritakan
sesuatu, lelaki suka memotong cakap dan menghilangkan 
pasangan mood. Ini akan menyebabkan wanita terus tertekan
dan akhirnye hubungan menjadi renggang n jalan akhir adalah perpisahan!

Disini terdapat  beberapa tips yg dapat aen kongsikan.

  • Berikan perhatian yg sepenuhnya ~Apabila dia mula berkata-kata, tumpukan sepenuh perhatian kepadanya dan hentikan segala perbuatan anda dan fokus kepadanya!

  • Pandang matanya~ Ketika dia sedang bercakap, pandang matanya, renung dan dengar dengan teliti cerita yg ingin dsampainya itu. Ini akan membuatkan dia lebih gembira dan bersemangat untuk meneruskan cerita kerana anda memberikan sepenuh tumpuan,

  • Bertanyakan Soalan~  Untuk menaikkan moodnya bercerita .tanyakan soalan yg berkaitan dengan masalah yg dceritakan..jgn pulak tnye soalan yg xde kene mengene..ini akn membawa gaduh!

  • Berikan sokongan kepadanya ~ Sekiranya pasangan anda sedang marah dan merungut2 mengenai sesuatu.dengarkan saja ape yg dmarahkan ..berikan pasangan anda sokongan ok!



Impian memiliki piano


Hari ni..aen bosan sangat dah lame x update blog..dah smpai berhabuk walaup0n bru 
4 hari x update..hehe
ok...tajuk aen hari ni adalah pasal impian..
sume orang ade impian kan..
sume msti nk ade impian yg indah2 kan.
mcm 2 la jgk aen..kalu
kite dok bercerite pasal impian ni kan..memang xkan hbis la
mcm 2 ade..impian kerjaya,impian hidup,impian rumah tangge dan banyak lagi la
kan..bak kte orang 2..kalu kite gali stu tajuk 2 kan..memang xkan hbis.,:D

ok pg kepada point yang asal hari ni aen nk cite pasal impian aen
dan juga minat aen yang mendalam untuk menjadi pemain piano.
walhal aen langsung x thu men piano ni.
tpi aen tersangat la berminat dengan piano ni
kalu la aen ade piano dan pandai memainkannye
aen rase aen la orang paling bahagia kt dalam dunia ni
walaupon orang nk kate ape..aen x kisah..
aen  berminat ngan piano ni bersebab..aen kalu sdih slalu dengar lagu 
yg dmainkan dgn piano dgn mendayu-dayunyer,,lepas dengar je.
aen akan jadi lebih tenang n kadang2 aen bole lupe sbb ape aen sdih..hehe
plik kan?tpi bnar yea...;p

aen harap sangat kalu lah orang yang bakal menjadi bakal suami aen 
dapat memainkan lagu d piano hari2..so sweet..romantik kan..
kalu sayang kan kite msti la dye sanggup je wat ape saje kan..hehe


ni salah satu lagu yg bt aen tenang..
n kadang2 kan boleh berangan kalu dengar tone lagu ni
hehe
yelah best la...kalu nk dengar klik  SINI




Tuesday, November 8, 2011

Header Bru Aen


Hai hari ni aen bru bt HEADER bru..nk tgok???

tpi x cntik pon mcm org len punyer..cincai2 je.. ^ ^


aen skang gne header yg ni..^ ^



ni 1st tyme bt..nk try2 jek..^ ^

Thursday, November 3, 2011

Debaranku


hai salam kawan2 sume..shat x...fuhh lega sangat 
sbnarnyer dri smlm aen rsau bnde ni...pasal permohonan dapat kolej or x.
mane x debar nyer..kawan aen msg tnye dpt kolej x..n dye bgi taw dye dpt..
aen pon dgn x sbar nye chek la kt student portal ..huhu..dah la lmbt loading.
tunggu punyer tunggu dye tulis mcm ni...status : Dalam Permohonan.,pehhh
cuak gila! la kan..org len dah dapat aen puyer status plakk mcm 2.
pas2  pagi2 td..aen bngun je trus la bkak Student Portal 2 kan.
fuhhhhhh!! LEGA ..hehe..ble status permohanan berjaye...mang la 
lega sesangat..bru part 2 xkan la nk duk luar kan...x patot  mmg x PATUT..^ ^
tpi ade lagi stu debaran ni...nk tarik nafas lega pon susah..huhu..
tgah tunggu result plak..perhhh hope aen berjaye...kawan2 doakan aen k..
k. luv u all..thanks 4 read.






Wednesday, November 2, 2011

Harus Baca !! Baik Perempuan mahupun Lelaki !!



Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. 


Pada suatu hari, terdapat seorang 


wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah


 selesai memenuhkan tangki 


minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin 


meninggalkan stesen tersebut, 


atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu 


sesuatu yang berlaku


dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar 


tunai.

Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan 


pembayaran menggunakan kad 


kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan 


tersebut dan bersiap sedia 


untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita 


tersebut masuk ke dalam 


kaunter kedai untuk membayar tunai. Dengan perasaan sedikit marah, 


wanita itu terus masuk ke 


dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh 


dia menipu. Atendan 




tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan 


teliti Atendan 


memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah


 melihat seorang lelaki telah 


masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera


 beliau telah 


menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera 


melihat pintu keretanya 


erbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu


 dengan tergesa-gesa.

Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian 


untuk permulaan geng jenayah 


terbarudimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan 


seorang wanita .. Salah 


satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan


 dan menyusup masuk ke 


dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada 




waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa 


menculik mereka dan 


kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka. Kaedah lain adalah 


dengan memaksa 


wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka, Sila 


sebarkan ini kepada wanita lain, 


orang muda dan tua.



Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke 


dalam kereta pada waktu 


malam.




Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-


mata ingin mendapatkan 


tempat letak kereta percuma!




Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam! Ini 


adalah situasi sebenar! 


Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-



ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia !



Jadikan amalan :



1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta


 sebentar.


2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.




3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran 


anda dan individu lain di 


dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam..

Monday, October 31, 2011

Maksud Warna dengan Personaliti Kita!


Hai kawan2 entry sy today about colour...korunk penah terfikir x setiap warna ad maksud yg tersendri
berkaitan ngan personaliti kite la kan..tapi kadang2 btol taw bende ni
korrg tengok la kt bawah 2.k..


1st skali mesti nk ckp pasal maksud warna favourite aen je!merah jambu!

Merah Jambu-Berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga serta menolong orang lain dan mengambil tahu tentang orang orang sekelilingnya.

Biru
Setia pada pasangan, pandai berjimat, suka berterus-trang, jujur, cekap dan mudah memaafkan.

Kelabu
Suka merendah diri, tenang, suka mengalah, suka berkorban, cerdas dan bijak.

Ungu
Pemurah hati, tak suka di printah,bijak tapi ada masanya terlalu beremosi. 

Putih 
Bersih fikirannya, tak crewet, berkata benar, jujur, rendah hati, sopan santun, peramah, sentiasa tenteram hatinya,suka menolong dan hidup bertawakal.

Kuning 
Gemar membaca, tekun, cerdas dan tabah menghadapi cabaran.

Coklat
Kaya dengan sifat keibuan, merendah diri, sopan santun, halus budi pekerti, hati mudah merasa was-was dan takut berbuat salah.
 Berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga serta menolong orang lain dan mengambil tahu tentang orang orang sekelilingnya

Hijau
Segar, suka pada kebahgiaan, tak suka bergaduh atau bertekak, patuh pada pegangan agama, suka berhias, teguh pendirian hingga kadang-kadang seakan kolot

Hitam
Suka menyendiri, perhatin, kuat menghadapi dugaan hidup, tak mudah di pengaruhi, kuat berfikir,setia pada pasangan, baik hati tapi akan cepat tersinggung.





Sunday, October 30, 2011

Segmen : BEN ASHAARI & LYSSA SECRET : Antara dua blog ..


hai tgah dok2 blek blog cik lyssa kite yang femes dgn followers dye 2
belek punyer blek..lepas 2 tgok la dye ade wat segmen ni...nk tgok klik 
sini .ha  dah tgok kan bkan senang dapat masuk segmen cik lyssa ni
kan...kalu dah dapat masuk 2 kire bertuah la kan..
^ ^


ok  nk jawab soklan cik lyssa 
1.Apakah persamaan yang korang boleh nampak di kedua dua blog ini ? BEN ASHAARI dan LYSSA SECRET ..
~bg aen persamaan dorang ni due due femes , entry2 dorang pon best2 gempak la  , Follower pown ramai..best 2 jadi orang femes kan..

      2.Jawap soalan ini.. Apakah persamaan yang korang boleh nampak di kedua dua blog ini ? BEN ASHAARI dan LYSSA SECRET
~ bgi pendapat aen la kan  untuk memajukan kedua2 blog ni, kdua2 blog hendaklah teruskan mmbuat entry2 yg menarik dan mmbri byk info2 yg bermanfaat kepada blogger yang len..dan terus manjadi femes..hehe

sori kalau jawab merepek2.. ^ ^








Friday, October 28, 2011

Tip Kurangkan Sakit Hati..:D



Hai hri ni aen nk kongi cara nk hilangkan sakit hati tahap kritikal...huhu..
just nk merepek-repek je ni..ahaks..

kalau aen lah kan...aen bt mcm ni..

*aen lukis gambar orang yang wat aen skit hati 2,
then lukis la muke orang 2 buruk2,cakar la muke dye.huhu..pas 2 membebel la maki 
sorang-sorang walupon orang 2 x dengar..at least aen puas hati..

*selain 2...korang leh la ambik bawang..
bayangkan bawang 2 orang yang sakitkan hati kite..
pas2 potong bawang 2 hancur2..cincang2 la muke dye smpai kite puas
hati k..sekurang-kurangnyer dose pon xde an..sbb kite bkan wat btol2 pon kt dier
huhu.. ^ ^.


p/s :    tapi korang jangan plak bt bende yang bukan2 kalu gram sangt mcm hantuk kepala kt dinding  smpai darah-darah . .bunuh diri ke..korek biji mata sndri ke..n wat bnde yang bkan2 la..huhu..JANGAN  K!





Thursday, October 27, 2011

Kelebihan dan Kekurangan Si Kidal..

hai....dah lame x update blog ni...ni datang rajin nk update entry bru...pasal Si Kidal .. ok...actually ain pon kidal jgk...sbb 2 berminat nk tulis pasal Si Kidal ni :D 


Kelebihan. . .si kidal :  

~ Menulis~
 Menulis dalam tulisan jawi/arab lebih senang berbanding tulisan biasa.

~Kreativiti~
 Individu kidal menggunakan otak sebelah kanan yang menguasai kawalan muzik, seni, kreativiti, tanggapan, emosi dan kebijaksanaan.

~Kamera~
 Bentuk kamera SLR yang memerlukan kedua-dua belah tangan sedikit menyenangkan individu kidal. Tangan kidal/kiri akan digunakan untuk memegang lensa dan menyokong berat kamera tersebut. Oleh itu, mereka lebih cepat mengubah fokus kamera dan kamera dapat disokong dengan mudah.

Kekurangan. . si kidal :

~Kesukaran~
Menulis didalam buku tebal (diari, buku laporan,dll ) akan menyukarkan individu kidal semasa menulis di bahagian kiri mukasurat kanan buku.Tulisan yang bermula dari kiri ke kanan juga merupakan salah satu faktor individu kidal menulis dengan gaya/cara yang unik sedikit.

~Penggunaan Peralatan kebanyakan ada *untuk* tangan kanan sahaja~
example :  Gunting, senjata api (machine gun, alatan memanah, dll ), komputer (tetikus), peralatan dapur, dan lain-lain.
exampe : Kerusi meja (kerusi kuliah) ; Penggunaan meja kerusi meja di dalam kelas dicipta khusus untuk orang tangan kanan. Maka, individu yang kidal perlu mengiringkan sedikit badan sewaktu menulis agar tangan kidal dapat memanfaatkan setiap ruang meja yang ada.

~Kelemahan Aspek~
* Pengurusan* Kesihatan
* Pendidikan
* Kerja rumah/surirumah
* Pelajar

FAKTA

Secara kasarnya sekitar 10-15% drp. penduduk dunia adalah kidal.

 Orang kidal tidak semestinya mempunyai kedua ibubapa yg. juga kidal.

Lebih ramai lelaki yang kidal berbanding perempuan

Hari istimewa utk. orang kidal adalah Hari Kidal Sedunia yg. disambut pada 13 Ogos setiap tahun.


* Individu Kidal, Individu Elastik



~Disebabkan individu kidal terpaksa menggunakan pelbagai barangan untuk orang biasa (tangan 


kanan), mereka terpaksa menyesuaikan diri dalam semua keadaan agar dapat menggunakan sesuatu 


kemudahan seperti orang bertangan kanan. Akhirnya, mereka dapat menyesuaikan diri dalam semua 


kerja walaupun dengan gaya kerja yang sedikit berbeza. Dan disebabkan itu juga menjadi faktor orang 


kidal hidup 9 tahun lebih pendek dari orang dengan tangan kanan secara puratanya.


ok info ni je dapat saya kongsikan ..nk taw lebih lanjut tekan  sini

                                                  p/s..bole like jgk di page...INI    :D








Saturday, October 22, 2011

BIBIR YANG MENAWAN

TIP LIPSTIK TAHAN LAMER!

*Sapukan bedak asas pada BIBIR
*Membuat garisan bibir dengan penggaris BIBIR yg berwarna lebih gelap dri warna lipstik

*Sapukan lipstik dengan menggunakan berus supaya BIBIR tampak lebih rata n lebih tahan lama..