Wednesday, February 24, 2016

People change

Cepatnya masa berlalu, ntahlah selalu rasa masih di tahun 2014 bile tengok gambar kawan2 series aku rindu dorang, tapi kami dah tak dapat jadi macam dulu lagi..dah tak sama.. mungkin mereka dah taknak kawan and tak sayang aku lagi dah tapi takpe aku redha, yang penting dorang semua tetap ada dalam hati aku..aku sentiasa sayangkan mereka.. Sejak dah kahwin ni macam2 benda aku belajar,lebih ke arah tanggungjawab la..dari tak reti masak sekarang boleh la sikit2 semua orang bole masak sebenarnya cuma malas n rajin n semangat tu yang kene ada..menyesal plak tak belajar masak tyme muda2 dulu kalau tak kan dah boleh masak untuk family.. Takpelah masa dah berlalu macam tu je..yang ada kat depan mata ni kita kenelah hargaikan.. Minggu depan aku stat praktikal balik dalam 4 bulan ni takde la pergi mana2, kawan2 semua dah habis aku sorang je lambat 1 sem atas sebab tertentu..yang penting walaupon dah kahwin belajar tetap kene habis jugak ye dak.. plan aku lepas kahwin nak kerja tu pon kalau dapat kerja la kalau takde rezeki aku nak buat bisnes kecik2 ja..yelah bukan apa boring gile duduk rumah sorang2 tyme husb kerja.. Harap rezeki untuk dapat anak tu ada..takde lah sunyi sangat nant.. Kalian doakanlah ye .

Thursday, November 19, 2015

Maafkan daku

Maafkan daku andai sering melukai hati kalian dengan sengaja atau tidak sengaja Biarkan aku hidup tenang untuk menjalani hidup seperti orang lain dan dapat menjadi hamba Allah yg terbaik.. menjadi isteri yang solehah kepada suami dan anak yang tidak akan melupakan jasa kedua ibu bapa dan sentisa menghormati mereka.. Benar aku pernah berbuat silap tapi aku percaya setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya yang Allah SWT nak tunjukkan. Namun aku dah terima segala balasan atas perkara yang aku lakukan dan juga kesannya sehingga sekarang aku dapat rasa.. Maafkan diri ini jika pernah menyakiti hati Aku insan yang tidak pernah lepas dari berbuat kesilapan..

Friday, November 13, 2015

MASALAH

Makin dekat makin banyak dugaan yang datang. Stress sangat macam ni..tak paham apa yang aku kene hadap lagi.. Semua punca ni jadi pon sebab aku yang start cari pasal bulan 8 hari tu, tapi..hmmm sejak dari tu semua dah makin lain dan berubah.. Hope dapatlah petunjuk untuk selesaikan semua masalah ni n ada hikmah atas setiap yang jadi. InsyaALLAH.

Monday, October 12, 2015

Berubah untuk mematangkan diri

"Moga kesilapan yang pernah daku lakukan ini dapat menjadikan diriku semakin matang Maafkan diri ini kerana telah mengguris hati pelbagai pihak harap kalian maafkan daku Aku hanya insan biasa yang tidak pernah lepas dari membuat kesilapan Harap perkara yang telah terjadi ini memberi 1000 hikmah dalam hidupku"

Friday, September 11, 2015

Saturday, February 14, 2015

I love u MR.Love


Yaa..aku mmg dah rasa perasaan itu..
Aku dah pasti dan yakin tidak akan membuka pintu hati untuk mana2 lelaki selain dari dia..,kunci tu mmg aku dah buang jauh2 dan hrap takkan jumpa laa..hmm
Aku tak penah rasa disayangi..dikasihi macam ni..Aku sgt hargai setiap bnda dia buat utk aku..
Saat ini...baru aku sedar yg aku terlampau sygkan dia & mula takut kehilangan dia satu hari nanti..aku harap dia sedar yg aku dah terlampau sygkan dia dan akan sentiasa bersama dgn dia di saat susah dan senang..
Aku juga harap hubungan kami sampai ke akad nikah dan seterusnya kekal di dunia dan akhirat..Aku berharap sgt semoga tiada org ketiga yg menggangu hubungan kami dan juga cuba pisahkan kami..Aku mmg tak sanggup..Terima kasih abg kerana menerima diri ini seadanya..   "I love u forever..no matter what happen between us.."😘




Friday, January 30, 2015

Kek coklat moist

KEK

BAHAN A

1     cawan serbuk koko
1     cawan gula perang
1     cawan susu fresh (full cream)
1     cawan minyak masak
1/2  cawan susu pekat manis

BAHAN B

1 1/2  cawan tepung gandum
1/2     sudu kecil baking powder
1/2     sudu kecil soda berkabonat   *anyak ketiga tiga bahan ni

BAHAN C

2 biji telur
esen vanilla

CARA-CARA

1.  Panaskan BAHAN A
2.  Pukul sikit BAHAN C dan campurkan dengan BAHAN A dan BAHAN B
3.  Tuang dalam acuan/kukuskan 45 minit sehingga masak

TOPING KEK

1     cawan serbuk koko
1/2  cawan susu pekat manis
2     sudu besar marjerin
4     sudu besar susu cair



TRY laa buat senang jaa plus sedap dimakan begitu sahajaa :)