Friday, January 23, 2015

Sahabat vs Kawan





Sahabat ..
Teman yang paling membuatkan aku bahagia
Tetapi mereka hanya datang dan pergi dalam hidup kita
tak semua yang akan kekal dengan kita
"kawan" mmg ramai & bersepah yang ada dengan kita masa senang
tapi jarang nak jumpa kawan yang ada bersama kita
semasa kita susah...memang jarang,,
Tapi yang ada bersama kita sewaktu kita susah
itulah dinamakan "sahabat" @ best friend forever
Aku dah dapat membezakan siapa sahabat dan siapa kawan

Terima kasih sahabat sebab pernah hadir dalam hidup aku
Aku akan kenang jasa korang sampai bila2
Koranglah sahabat dunia akhirat aku..
Terima kasih,,



Thursday, January 22, 2015

Maafkan aku





  Maaf perkataan yg paling sesuai untuk orang yg memohon keampunan
  Tapi layakkan aku diberikan maaf itu?
Maafkan aku sebab tidak berfikir panjang
Maafkan aku kerana lukakan hati kau
Maafkan aku diatas segala dosa dosa aku pada kau
Maafkan..maafkan..maafkan

Tuesday, January 20, 2015

Selamat tinggal wahai kenangan




Hidup mesti diteruskan
Ini je perkataan yang sesuai untuk aku
"Don't look back & Don't regret"

Thursday, August 28, 2014

K A F A R A H



Maafkan aku kawan..
sebab pernah menjadi sombong
dan pernah melupakan kalian seketika dulu
 dan sekarang aku merasa perkara yang sama
merasa tersisih..
Tapi..tak apa lah..sebab dunia ni bulat
aku dah terima balasannya.




Don't look back & regret






Ya..aku kene kuat dengan segala dugaan 
yang bakal mendatang..
jangan toleh ke belakang lagi ain
teruskan cita cita kau..
Allah dah tentukan rezeki 
setiap hambanya.. Just move on..
Lepas ni aku akan kawan 
dengan semua orang, tapi
still kene berhati2..
sebab..sebab
aku ni senang nak "jatuh"
bukan jatuh longkang
tapi..jatuh hati...
jatuh hati dengan orang yang 
sentiasa ambil berat tentang
diri ini..tak kisah laa orang tu 
macam mana pon..
Lepas ni aku kene keraskan
hati sikit untuk bagi kasih sayang 
kat orang lain..sebab aku takot..
takot untuk memberi kasih sayang
dan dengan mudahnya orang akan
mensia siakan kasih sayang yang 
aku beri macam tu saja..
Tapi..kalau aku jumpa
mr.right lepas ni..
Aku dah malas nk bercinta lama2
yang tak datangkan hasil..
Hubungan yang halal tu lebih berkat.
Semoga Allah memberi jalan dan 
mempermudahkan segala urusan aku
Doakan aku.. 



Tuesday, August 26, 2014

Mencari Cinta yang Halal


Mencari engkau,
Siapa ?
Aku sendiri tertanya siapalah 
yang bakal menjadi cinta halalku
Harap dapat bertemu dengan engkau,
Bukan kerana diri ini merasa kosong
tidak mempunyai pemilik hati selain Allah SWT,
Tetapi sudah menjadi lumrah manusia
lelaki dan perempuan saling memerlukan
antara satu sama lain..
Benarkanlah diri ini untuk bahagia,
di dunia yang seketika ini..







                                                                                                                          #bukanceritasemata2




Wednesday, August 13, 2014

P e r a s a a n


Susah menggambarkan perasaan ketika ini


Aku dalam dilema dimana aku merasakan tiada siapa dapat selesaikan masalah aku ini
Bagaimana mahu mengubah diri ini?... bagaimana mahu tetapkan iman dihati oleh kerana iman di dalam diri ini kadang naik kadang turun.. Apa sebenarnya penghujung cerita diri ini. . Apakah masa depan diri ini..
Dimanakah diri ini berada pada masa akan datang? Siapakah yang bergelar suamiku?  Mampukah diri ini membalas jasa kedua ibu bapaku? Adakah aku mampu mati dalam iman?  Adakah amalan selama 22 tahun ini mampu membawa diri ini ke Syurga Allah? Satu satu persoalan bermain di benak fikiran ini.  Mustahil aku dapat segala jawapan ini sekarang.. Aku hanya mampu merancang, tetapi segala ketentuanNya di tangan Allah SWT.