Wednesday, February 24, 2016

People change

Cepatnya masa berlalu, ntahlah selalu rasa masih di tahun 2014 bile tengok gambar kawan2 series aku rindu dorang, tapi kami dah tak dapat jadi macam dulu lagi..dah tak sama.. mungkin mereka dah taknak kawan and tak sayang aku lagi dah tapi takpe aku redha, yang penting dorang semua tetap ada dalam hati aku..aku sentiasa sayangkan mereka.. Sejak dah kahwin ni macam2 benda aku belajar,lebih ke arah tanggungjawab la..dari tak reti masak sekarang boleh la sikit2 semua orang bole masak sebenarnya cuma malas n rajin n semangat tu yang kene ada..menyesal plak tak belajar masak tyme muda2 dulu kalau tak kan dah boleh masak untuk family.. Takpelah masa dah berlalu macam tu je..yang ada kat depan mata ni kita kenelah hargaikan.. Minggu depan aku stat praktikal balik dalam 4 bulan ni takde la pergi mana2, kawan2 semua dah habis aku sorang je lambat 1 sem atas sebab tertentu..yang penting walaupon dah kahwin belajar tetap kene habis jugak ye dak.. plan aku lepas kahwin nak kerja tu pon kalau dapat kerja la kalau takde rezeki aku nak buat bisnes kecik2 ja..yelah bukan apa boring gile duduk rumah sorang2 tyme husb kerja.. Harap rezeki untuk dapat anak tu ada..takde lah sunyi sangat nant.. Kalian doakanlah ye .

Thursday, November 19, 2015

Maafkan daku

Maafkan daku andai sering melukai hati kalian dengan sengaja atau tidak sengaja Biarkan aku hidup tenang untuk menjalani hidup seperti orang lain dan dapat menjadi hamba Allah yg terbaik.. menjadi isteri yang solehah kepada suami dan anak yang tidak akan melupakan jasa kedua ibu bapa dan sentisa menghormati mereka.. Benar aku pernah berbuat silap tapi aku percaya setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya yang Allah SWT nak tunjukkan. Namun aku dah terima segala balasan atas perkara yang aku lakukan dan juga kesannya sehingga sekarang aku dapat rasa.. Maafkan diri ini jika pernah menyakiti hati Aku insan yang tidak pernah lepas dari berbuat kesilapan..

Monday, October 12, 2015

Berubah untuk mematangkan diri

"Moga kesilapan yang pernah daku lakukan ini dapat menjadikan diriku semakin matang Maafkan diri ini kerana telah mengguris hati pelbagai pihak harap kalian maafkan daku Aku hanya insan biasa yang tidak pernah lepas dari membuat kesilapan Harap perkara yang telah terjadi ini memberi 1000 hikmah dalam hidupku"

Friday, September 11, 2015

TERIMA

AKU TERIMA SEGALA KETENTUANMU YA ALLAH Biarlah aku berkorban walaupun terpaksa kurelakan.

Friday, January 30, 2015

Kek coklat moist

KEK

BAHAN A

1     cawan serbuk koko
1     cawan gula perang
1     cawan susu fresh (full cream)
1     cawan minyak masak
1/2  cawan susu pekat manis

BAHAN B

1 1/2  cawan tepung gandum
1/2     sudu kecil baking powder
1/2     sudu kecil soda berkabonat   *anyak ketiga tiga bahan ni

BAHAN C

2 biji telur
esen vanilla

CARA-CARA

1.  Panaskan BAHAN A
2.  Pukul sikit BAHAN C dan campurkan dengan BAHAN A dan BAHAN B
3.  Tuang dalam acuan/kukuskan 45 minit sehingga masak

TOPING KEK

1     cawan serbuk koko
1/2  cawan susu pekat manis
2     sudu besar marjerin
4     sudu besar susu cair



TRY laa buat senang jaa plus sedap dimakan begitu sahajaa :)

Friday, January 23, 2015

Sahabat vs Kawan





Sahabat ..
Teman yang paling membuatkan aku bahagia
Tetapi mereka hanya datang dan pergi dalam hidup kita
tak semua yang akan kekal dengan kita
"kawan" mmg ramai & bersepah yang ada dengan kita masa senang
tapi jarang nak jumpa kawan yang ada bersama kita
semasa kita susah...memang jarang,,
Tapi yang ada bersama kita sewaktu kita susah
itulah dinamakan "sahabat" @ best friend forever
Aku dah dapat membezakan siapa sahabat dan siapa kawan

Terima kasih sahabat sebab pernah hadir dalam hidup aku
Aku akan kenang jasa korang sampai bila2
Koranglah sahabat dunia akhirat aku..
Terima kasih,,