Sunday, November 27, 2011

TABUNG JAMUAN AKHIR SEM :)


hai kawan2 yg disayangi..
lame aen x update blog...smpai berabuk dah ni,,hehe
k la .hari ni aen nk cte pasal "TABUNG JAMUAN AKHIR SEM"
sbenarnye dalam mksd ni..hehe
actually kiteorg wt tabung ni..untuk mengelakkan dari mencarut..
x kisah la yg simple2 ke or yg truk2..
tpi stakat ni..kiteowg ckp yg simple2 je.
ni sume dorang la yg rancang.
x pasal2 aen jadi org pertama..huhu
yang terlibat dalam aktiviti ni...AIN,MIERA,FARAH n TASHA
4 org je la...tabung dah pnuh nant..makan besar la..
x haram kan??duit kami berempat jgk an?
kiteowg wt bnde ni untuk merggelakkan mencarut..
bile nk mencarut..kiteorg akan fikir..duit akan dkeluarkan setiap 1 perkataan 
dikenakan RM0.10.hehe..nmpk mcm 10 ringgt je an.haha
tapi bile dah kuar perkataan 2 mang x dapat buat ape la kan
farah la org yg slalu akan prasan bile aen n miera ckp perkataan 2..
x bolh nk tulis perkataan 2 kt cni..nant kene bpe puluh sen plaks..haha


ni la kami semua :D

 
 

tabung ni pada hari ke-2.
tapi rasenyer skang dah byk..huhu


P/s: ni je aen nk crite :) salam

Wednesday, November 16, 2011

Lirik Lagu Patah Seribu-Shila Amzah



Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

Oh..patah seribu hatilu
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskan ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang ku tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku

Pergilah. . . . . .


Enjoy this song 

Monday, November 14, 2011

My Life





Hai kawan2 hari ni aen nk tunjuk gmbr aen tyme kecik2 smpai la skang.
tpi x complete la dri thun ke thun. :D


Saturday, November 12, 2011

Tips Menjadi Pendengar yang Baik kepada Wanita



Hai hri ni aen nk kongsi Tip menjadi pendengar yg baik.
aen terjumpe entry ni..n nk share ngan korang2 sume
Memang ramai lelaki yg gagal menjadi pendengar yg baik.
Apabila pasangan mereka cube meluahkan dan menceritakan
sesuatu, lelaki suka memotong cakap dan menghilangkan 
pasangan mood. Ini akan menyebabkan wanita terus tertekan
dan akhirnye hubungan menjadi renggang n jalan akhir adalah perpisahan!

Disini terdapat  beberapa tips yg dapat aen kongsikan.

  • Berikan perhatian yg sepenuhnya ~Apabila dia mula berkata-kata, tumpukan sepenuh perhatian kepadanya dan hentikan segala perbuatan anda dan fokus kepadanya!

  • Pandang matanya~ Ketika dia sedang bercakap, pandang matanya, renung dan dengar dengan teliti cerita yg ingin dsampainya itu. Ini akan membuatkan dia lebih gembira dan bersemangat untuk meneruskan cerita kerana anda memberikan sepenuh tumpuan,

  • Bertanyakan Soalan~  Untuk menaikkan moodnya bercerita .tanyakan soalan yg berkaitan dengan masalah yg dceritakan..jgn pulak tnye soalan yg xde kene mengene..ini akn membawa gaduh!

  • Berikan sokongan kepadanya ~ Sekiranya pasangan anda sedang marah dan merungut2 mengenai sesuatu.dengarkan saja ape yg dmarahkan ..berikan pasangan anda sokongan ok!



Impian memiliki piano


Hari ni..aen bosan sangat dah lame x update blog..dah smpai berhabuk walaup0n bru 
4 hari x update..hehe
ok...tajuk aen hari ni adalah pasal impian..
sume orang ade impian kan..
sume msti nk ade impian yg indah2 kan.
mcm 2 la jgk aen..kalu
kite dok bercerite pasal impian ni kan..memang xkan hbis la
mcm 2 ade..impian kerjaya,impian hidup,impian rumah tangge dan banyak lagi la
kan..bak kte orang 2..kalu kite gali stu tajuk 2 kan..memang xkan hbis.,:D

ok pg kepada point yang asal hari ni aen nk cite pasal impian aen
dan juga minat aen yang mendalam untuk menjadi pemain piano.
walhal aen langsung x thu men piano ni.
tpi aen tersangat la berminat dengan piano ni
kalu la aen ade piano dan pandai memainkannye
aen rase aen la orang paling bahagia kt dalam dunia ni
walaupon orang nk kate ape..aen x kisah..
aen  berminat ngan piano ni bersebab..aen kalu sdih slalu dengar lagu 
yg dmainkan dgn piano dgn mendayu-dayunyer,,lepas dengar je.
aen akan jadi lebih tenang n kadang2 aen bole lupe sbb ape aen sdih..hehe
plik kan?tpi bnar yea...;p

aen harap sangat kalu lah orang yang bakal menjadi bakal suami aen 
dapat memainkan lagu d piano hari2..so sweet..romantik kan..
kalu sayang kan kite msti la dye sanggup je wat ape saje kan..hehe


ni salah satu lagu yg bt aen tenang..
n kadang2 kan boleh berangan kalu dengar tone lagu ni
hehe
yelah best la...kalu nk dengar klik  SINI




Tuesday, November 8, 2011

Header Bru Aen


Hai hari ni aen bru bt HEADER bru..nk tgok???

tpi x cntik pon mcm org len punyer..cincai2 je.. ^ ^


aen skang gne header yg ni..^ ^



ni 1st tyme bt..nk try2 jek..^ ^

Thursday, November 3, 2011

Debaranku


hai salam kawan2 sume..shat x...fuhh lega sangat 
sbnarnyer dri smlm aen rsau bnde ni...pasal permohonan dapat kolej or x.
mane x debar nyer..kawan aen msg tnye dpt kolej x..n dye bgi taw dye dpt..
aen pon dgn x sbar nye chek la kt student portal ..huhu..dah la lmbt loading.
tunggu punyer tunggu dye tulis mcm ni...status : Dalam Permohonan.,pehhh
cuak gila! la kan..org len dah dapat aen puyer status plakk mcm 2.
pas2  pagi2 td..aen bngun je trus la bkak Student Portal 2 kan.
fuhhhhhh!! LEGA ..hehe..ble status permohanan berjaye...mang la 
lega sesangat..bru part 2 xkan la nk duk luar kan...x patot  mmg x PATUT..^ ^
tpi ade lagi stu debaran ni...nk tarik nafas lega pon susah..huhu..
tgah tunggu result plak..perhhh hope aen berjaye...kawan2 doakan aen k..
k. luv u all..thanks 4 read.






Wednesday, November 2, 2011

Harus Baca !! Baik Perempuan mahupun Lelaki !!



Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. 


Pada suatu hari, terdapat seorang 


wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah


 selesai memenuhkan tangki 


minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin 


meninggalkan stesen tersebut, 


atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu 


sesuatu yang berlaku


dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar 


tunai.

Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan 


pembayaran menggunakan kad 


kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan 


tersebut dan bersiap sedia 


untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita 


tersebut masuk ke dalam 


kaunter kedai untuk membayar tunai. Dengan perasaan sedikit marah, 


wanita itu terus masuk ke 


dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh 


dia menipu. Atendan 




tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan 


teliti Atendan 


memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah


 melihat seorang lelaki telah 


masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera


 beliau telah 


menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera 


melihat pintu keretanya 


erbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu


 dengan tergesa-gesa.

Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian 


untuk permulaan geng jenayah 


terbarudimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan 


seorang wanita .. Salah 


satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan


 dan menyusup masuk ke 


dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada 




waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa 


menculik mereka dan 


kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka. Kaedah lain adalah 


dengan memaksa 


wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka, Sila 


sebarkan ini kepada wanita lain, 


orang muda dan tua.



Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke 


dalam kereta pada waktu 


malam.




Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-


mata ingin mendapatkan 


tempat letak kereta percuma!




Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam! Ini 


adalah situasi sebenar! 


Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-



ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia !



Jadikan amalan :



1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta


 sebentar.


2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.




3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran 


anda dan individu lain di 


dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam..